Thursday, November 23, 2006

I Do Miss The Good Old Days...

Esok, insyaAllah..paper terakhir di UiTM Shah Alam ni.. demi segulung ijazah..sempat lagi nak tulis kat blog ni, bukan ape, tetiba rasa sayu dan sedih.. xtahu kehidupan lepas ni macammana...

Dalam hidup, kita memang sentiasa berubah.. dulu masa sekolah aku xmacam sekarang, sesapa yg kenal aku masa sekolah, tau aku cammana, then sambung diploma kat UiTM Perak, kehidupan aku mula berubah..sgt berubah.. aku rs sampai sekarang pun, saat yang paling aku suka ialah masa kat perak..aku rindu sangat-sangat masa tu..

Fad, Ita, Idah, Ros, Ya, Acik, K.Madu, Syidah... serius, aku rindu sgt diorang.. Kak Mim, Kak Aini, Kak As.. ah..kalau lah masa tu boleh diputar semula..

sekarang di sini masih ada Acik dan Ros bersama aku..tapi yer la..keadaan tak macam dulu lagi..

Ita..baru2 ni ade datang sini, sempat la berjumpa.. walau dah keje, Ita masih cam dulu.. dan alhamdulillah, kami mmg msh berhubung rapat :)

Fad..baru2 ni aku call dia..rindu sgt.. eheh..smbil menaip ni, smbil aku tersenyum..teringat perbualan ari tu.. Gelagat Fad mmg akan buat aku ketawa jer.. dengar cara dia cakap pun aku nak ketawa..ustazah sorang ni xpernah berubah dari dulu.. aku tgh tgu berita baik jer dari dia.. ;)

Idah.. dah lama xdengar cerita idah ni..ape lah khabar die skrg ek.. aku call ari tu pn die xangkat, mgkin ade hal kot time tu.. aku rasa, keadaan Idah lg mencabar.. yer la, dr computer tukar ke kesihatan.. tp, skrg mgkin dia dah bleh adapt.. Idah, klu ko ada terbaca blog ni, contact la..rindu tau...

K.Madu.. ahah..akak aku sorang ni pun...lama sungguh xdengar berita... k.madu, ingat ke agaknye kat aku..eheh..sape la aku ni.. tapi aku mmg ingat die.. xsabo nak tgu jemputan dr k.madu..:)

Acik ngan Ros..diorang ade sama2 ngan aku..cumanya, diorang dok berjiran, aku tercampak jauh dr diorang... kami masih sgt rapat, cuma keadaan masa dan kesibukan.. biasala..korg sumer pn faham.. kami dah xsama course lagi.. ni, diorang dah siap2 nak balik kg..aku jer plak yg msh kena tggl di sini..:((

Syidah..ermm..ape khabar agaknye syidah.. dlm ramai2 jodoh syidah yg paling cepat.. ehehe.. skng dah keje n happy ngan family.. aku pn tmpang suka..teringat masa gi walimah die dulu, naik bas dr syah alam gi parit buntar smpi lewat pagi..kul 2 ke 3 pg ke masa tuh.. ehehe.. dah dekat 2 thn pn skrg.. semoga syidah terus happy..bila nak dpt baby ni? ;)

kak mim, kak as, kak aini..sumer dah berbahagia ngan baby2 yang comel.. tahniah yer kakak2 sumer..smoga dapat anak2 soleh/solehah..boleh jadi pengganti umi ngan abah..teruskan perjuangan membela Islam..

di Shah Alam.. erm..ramai sungguh org disekeliling ni.. nak survive kat sini.. mmg sgh mencabar.. tapi byk juga pengalaman dikutip.. semoga ia akan berguna suatu hari nnti..

buat adik2.. zawiah, jannah, dayang, mimi, bee, fatimah, farah, mazlin, wana, amy.. k.muni xkan boleh lupa kan korang la.. sayu jer hati nak ucap sayonara.. hmm...xleh dah nak sama2 ngan korang... korang teruskan perjuangan yer..doa akak sentiasa bersama korang.. sebak lak rasa..ermm..korang boleh buat lebih baik masa2 akan datang.. mmg terlalu byk kekurangan yg kena diperbaiki.. akak mohon maaf di atas segala kekurangan tu.. kelemahan akak.. but at least, satu permulaan, n korang la yg kena improve..

lepas ni..xtau aku akan jumpa dgn sapa plak..org yang akan hampir dgn kehidupan aku.. tapi aku sgt berharap agar org2 yg aku temui sebaik org2 yg pernah aku temui.. yg sentiasa menegur kesilapan2 yang aku buat, yg terima kelebihan dan kekurangan seadanya.. mmglah, manusia ni xsempurna..tp itulah pentingnya ukhuwwah fillah..saling lengkap melengkapi seperti susunan batu bata yang membina bangunan...

aku pasti merindui zaman-zaman yg pernah aku lalui ni.. semoga Allah tetapkan hati aku, agar tidak berpaling dariNya.. sesuatu yg sgt2 aku takut.. Ya Allah, janganlah kau palingkan hati kami setelah Kau beri hidayah.. laahaulawalaquwwataillabillah..kepada Allah jualah kuserahkan segalanya.. sahabat2 semua.. doakan sama2 yer..

No comments: